گزارش رئیس امور پژوهشی دانشکده از عملکرد ۱۴ ماهه پژوهشی دانشکده

۲۶ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۵ کد خبر : ۴۷۱۸ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۹۸
با توجه به رشد روزافزون صنعت و تکنولوژی و نقش تحقیقات در این امر و نیز جایگاه پژوهش که اهمیت به‌سزایی در توسعه و صنعت دارد، اداره امور پژوهش دانشکده مدیریت و حسابداری واحد یادگار امام شهرری اقدام به ارائه یک سری برنامه گسترده در راستای پیشبرد اهداف پژوهشی دانشکده نموده است تا بدین طریق بتواند مسیر رشد و تکاپو را برای دانشجویان و اساتید علاقمند به علم و فناوری بیش از پیش توسعه بخشد. در این راستا اگرچه کمابیش محدودیت‌ها و کمبودهایی بر سر راه بوده اما به لطف و توفیق الهی و همکاری دانشکده و نیز مساعدت معاونت محترم پژوهش، این اداره توانسته قدم‌های ارزنده‌ای را در این راستا برداشته و اکنون نیز برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد. همچنین در نظر دارد بتواند در آینده نیز این روند را بیش از پیش رشد و توسعه داده تا در رسیدن به اهداف عالیه نظام دانشگاهی کشور حرکتی مثبت را پیموده باشد. لذا این اداره سعی کرده ضمن معرفی بیشتر خود و شرح وظایف، برنامه‌های انجام شده، برنامه¬‌های در دست اجرا و نیز برنامه‌¬های آتی خود را فهرست‌¬وار در اختیار دوستاران و علاقمندان به امور پژوهشی و تحقیقاتی قرار دهد. دانشگاه آزاد اسلامی در دهه شصت تأسیس شد که عمده اهداف این دانشگاه در این دهه توسعه عمرانی بود. در دهه هفتاد توسعه دانشگاه به سمت حوزه آموزشی رفته و سعی در تقویت حوزه آموزش از لحاظ کمیت بوده است. در دهه هشتاد تلاش‌های چشمگیری در راستای رشد کیفیت آموزش صورت گرفت که بسیار مفید بود. دهه نود زمان به بار نشستن کلیه زحمات و تلاش‌های این دانشگاه است که محصول آن امر تحقیق و پژوهشهای علمی و حل مسأله می‌باشد. اداره امور پژوهش در دانشکده مدیریت و حسابداری زمینه‌ساز بستری مناسب جهت توسعه امر پژوهش برای دانشجویان و اساتید محترم است. اهم فعالیتهای پژو هشی دانشکده مدیریت و حسابداری در ۱۴ ماه اخیر به شرح ذیل می باشد. ۱- مصوب کردن ۱۰کارگاه در شورای پژوهشی دانشکده و تصویب نهایی در واحد ۲-اجرای۱۰ کارگاه مصوب شده ۳- مصوب کردن۸۳ سخنرانی در شورای پژوهشی دانشکده و تصویب نهایی در واحد ۴- اجرای۶۵ سخنرانی علمی مصوب شده ۵-راه اندازی ایمیل پژوهش دانشکده مدیریت برای اساتید جهت ارتباط بیشتر و اطلاع رسانی در مورد اطلاعیه ها و نامه ها و بخشنامه ها ۶- راه اندازی کانال تلگرامی " اساتید و دانشجویان ارشد" جهت ارتباط بیشتر با اساتید و اطلاع رسانی سریع به آنها و کمک به پایاننامه نویسی و مقاله نویسی و سرعت بخشیدن به مراحل کار های اداری پایاننامه ها ی دانشجویان ارشد به ادرس @modiriathesabdari ۷- تهیه و ارسال اساسنامه انجمن علمی روانشناسی به سازمان جهت اخذ مجوز تاسیس انجمن مربوطه ۸- برگزاری انتخابات هیات مدیره انجمن مدیریت و انتخاب هیات مدیره و تاسیس انجمن مربوطه ۹-اطلاع رسانی بیشتر و بهتر به دانشجویان و اساتید از طریق لینک شدن با کانال های تلگرامی روابط عمومی جهت استفاده بیشتر دانشجویان بقیه دانشکده ها از فعالیتهای پژوهشی دانشکده مانند سخنرانی ها و کارگاهها ۱۰- اطلاع رسانی به دانشجویان ارشد بصورت تلفنی در خصوص تصویب و اخذ کد پژوهشی و اعلام تعیین بازه زمانی دفاع به ایشان ۱۱- تفکیک مدارک پروپوزال دانشجویان ارشد بر اساس رشته و گرایش و تاریخ شورای پژوهشی گروه ۱۲- تنظیم لیست حق الزحمه اساتید راهنما و مشاور و داور در اسرع وقت ( آنی) و ارسال به معاونت محترم پژوهشی با توجه به حجم بالای دانشجویان ارشد دانشکده ۱۳- تفکیک صورتجلسه نمرات دفاع از پایاننامه دانشجویان کارشناسی ارشد بر اساس رشته و گرایش ۱۴- ثبت نام داور ، تعداد داوریهای اساتید ، نمره مقاله و نمره دفاع خام بصورت سیستماتیک در فایل اکسل ۱۵- مدیریت و تنظیم ظرفیتهای استادان راهنما مشاور و داور با توجه به مشکلات ایجاد شده قبلی در این خصوص ۱۶- راهنمایی جهت پرکردن و تنظیم و تحویل مدارک پرپوزال ۷۶۴ دانشجوی کارشناسی ارشد ۱۷- ارسال مدارک پروپوزال کارشناسی ارشد و اخذ کد پایاننامه برای دانشجویان بند فوق ۱۸-اجرای حدود ۵۷۰ جلسه دفاع از پایاننامه کارشناسی ارشد دانشجویان دانشکده که از این تعداد ۵۰۰ جلسه دفاع در سال ۹۶ انجام شده است. ۱۸- از دانشجویان کارشناسی ارشد در طول یکسال اخیر که جهت نهایی شدن نمره خود مراجعه کرده اند ۱۸ مقاله با نمایهISI تعداد۱۲ مقاله در مجلات معتبر ۵ عدد مقاله در مجلات مورد تایید وزارتین تعداد۱۱ مقاله در مجلات علمی ترویجی تعداد ۹ مقاله در کنفرانسهای بین المللی برگزارشده در خارج از کشور تعداد ۵۵ مقاله در کنفرانسها و همایشهای ملی و بین اللمللی داخلی و ۲ عدد کتاب به ثبت رسیده است ۱۹- برگزاری همایش کار تیمی در دانشگاه که در سال قبل انجام شد و با توجه به استقبال خوبی که شد مقدمات انجام دومین همایش کار تیمی به کمک معاونت محترم پژوهشی و دانشکده و نیز اساتید در حال انجام میباشد ۲۰- باز سازی و تجهیز اتاق دفاع دانشکده

نظر شما :